вівторок, 5 листопада 2013 р.

В. Струтинський «Жива казка». 2 клас




Тема. В. Струтинський «Жива казка». 2 клас
Цілі. Вчити учнів спостерігати за змінами, які відбулися в природі.
Навчати  способів виразного та інтонаційного читання.
Розвивати уявлення своєї весняної картини природи, фантазію.
Виховувати любов до рідного краю, до тварин і їх способу життя.
Обладнання. Мультимедійний проектор, презентація тварин, наочність, енциклопедія про тварин, індивідуальні картки, підручник, робочий зошит.
Хід уроку
І. Організаційних момент
         Всі почули ви дзвінок
         Він покликав на урок
         Тож ми часу не гаймо,
         Наш урок розпочинаймо.   
ІІ. Бесіда з учнями
Зійшли сніги. Шумить вода,
Земля вже квіти нам дарує.
Буяє травка молода
Все сонне ожива
Коли, діти, це буває …(Навесні)
       Яка пора року змінює зиму?
***
Та здаля вже крок за кроком
Йде весна, веселий час.
Ось вона ненароком – завітала і до нас.
ІІІ. Групова робота. Гра «Мозкова атака»
Завдання для 1 групи.
 – Які ж в природі відбулися зміни за ознакою?
Сонце (яке?) ...
Трава (яка?) …
Вітерець (який?) …
Вода (яка?) …
Квіти (які?) …
Завдання для 2 групи.
– Які ж в природі відбулися зміни за дією?
Сонце (що зробило?) ...
Трава (що зробила?) …
Вітерець (що зробив?) …
Вода (що зробила?) …
Квіти (що зробили?) …

Справді, діти, все навколо «оживає», пробуджується.
 Ми разом з вами поринемо у світ живої природи, і дізнаємось, де  відбувалося це все насправді.
 А що саме …..?
ІV. Ознайомлення з текстом  В. Струтинського «Жива казка».
Учитель починає виразно читати казку, а учні мовчки самостійно дочитують кінцівку.
       Чи можна назвати цей текст казкою? Чому?
       Які слова було легше читати? Чому?
       Які слова потребують тлумачення?
V. Словникова робота.
Правильно прочитати слова. Поставити наголос. Пояснити їх значення.
Застиг, мить, пильно, холоші, навшпиньки.
VІ. Презентація через мультимедійний проектор
 Двоє учнів з кожної групи дають коротку характеристику мешканцям водойми.
Дійові особи:
Краснопірка – має червоні плавники. Живе в річках і озерах, які заросли водяними рослинами і водоростями. Швидко плаває і дуже рухлива. Легко пристосовується до умов життя у воді.
Окунь – хижак, має гарне, яскраве забарвлення, з червоними колючими плавцями.
Жаба – маленька безхвоста земноводна тварина. Має довгі задні кінцівки. Живе біля водойм і у воді. Живиться комахами.
   
Коник – прямокрила комаха. Має зелене забарвлення, зливається з рослинами, відчуває запахи, добре чує. І рухами ніжок видає характерні сюркотливі звуки.
Пуголовки – майбутні жаби.
Жук- водолюб – комаха-хижка, швидко плаває. Щоб дихати, виставляє з води свої довгі вусики. Має коричневе забарвлення.
Жук-вертячка– від слова - вертітися. Блискуче чорне забарвленя, дуже швидкий, щоб дихати винурює з води.
Бабка – велика комаха із струнким видовженим тілом. Має яскраве забарвлення. Чудово літає. Комаха-хижак – живиться різними дрібними комахами.
Видра – хижий звір. Має цінне хутро. Живе біля водойм і добре плаває.
VІІ. Опрацювання  тексту.
       Яка ця казка народна чи літературна?
       За яким подібним змістом, і яку казку вам нагадує «Жива казка»?
/ М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
       Що спільного в цих казках?
/риба, жаба/
       Що відмінного?
 /хлопчик – дівчинка ; вигадані фантастичні події; спостереження за життям тварин/
VІІІ. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання
1.           Хто знаходився на зеленому березі річки?
2.           Хто спостерігав за погонею?
3.           Що подумав зелений коник?
4.           Як він себе повів далі?
5.           Хто був глядачем?
6.           Чим закінчився виступ рибки?
7.           Як захопився Сергійко?
8.           Кого він раптово побачив біля куща?
9.           Що прошепотів Сергійко?
10.      Чим закінчується казка?

ІХ.ФІЗХВИЛИНКА
Учні заплющили очі й уважно слухають запис живої музики природи.
За цією музикою уявляють та усно описують картину природи.   
Х. Робота в парах.
Відшукати порівняння – окрасу рідної мови
… – як заходить сонечко;
… – схожий на долоню;
… – схожі на вертольоти;
… – як стріла.
Пояснення образних висловів учнями.
Х. Знайти і зачитати уривок казки, який відповідає ілюстрації.
ХІ. Самостійна робота на індивідуальних картках. Взаємоперевірка.


Подпись: Жива казка
В. Струтинський
1.З’єднай словосполучення за змістом

Ходить   жаба
Танцює   жук
Промовчав    краснопірка
Зітхнула    сонечко
Заслухався    окунь

2. Закінчи речення
Правду дідусь казав: _______________
__________________________________________________________________
 













ХІІ. Робота в зошитах
ХІІІ. Висновки після прочитаного
                   Чи може відбуватися таке в природі насправді?
                   Якою повинна бути людина, щоб таке побачити?
ХІV. Підсумок уроку
                   Хто з дійових осіб живе у воді?
                   Хто живе біля водойми?
                   Як звали хлопчика?
                   Які почуття пережив хлопчик?
                   Чому казка називається «Жива казка»?
                   Хто автор цієї казки?
ХV. Домашнє завдання. Виразно читати. Намалювати малюнок до казки.



Немає коментарів:

Дописати коментар