понеділок, 11 листопада 2013 р.

Урок інформатики у 2 класі.


Тема. Знайомтесь – клавіатура.

Навчально-розвивальна комп’ютерна програма  « Кіт - риболов»

Цілі. Ознайомити учнів із клавіатурою; назвою і місцем розташування клавіш. Вчити працювати  з алфавітною клавіатурою в нижньому регістрі.
Розвивати пам’ять і  увагу, мислення, спостережливість.
Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм.

Форма уроку: комбінований
Час: 40 хвилин

Обладнання. Підручник «Сходинки до інформатики» 2кл.( авт. Рівкінд Ф.М., Ривкінд Й.Я.), цікаві  завдання для учнів класу, програмне забезпечення курсу «Сходинки до інформатики», клавіатура., мультимедійна презентація.





Предметні компетентності:
початковий рівень:
-  знає складові комп’ютера;
середній рівень
-  розрізняє різні групи клавішів клавіатури комп’ютера та їх призначення;
достатній рівень
- уміє використовувати клавіатуру для введення окремих символів та слів кирилицею;
високий рівень
-  самостійно виконує практичні дії за допомогою клавіатури







План уроку

Етап уроку
Час
Види та форми роботи
І. Організаційний момент уроку
1хв
Перевірка готовності класу до уроку, вітання.
ІІ. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
3хв
Повторення правил поведінки за комп’ютерною програмою.
Форма: робота в парах
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
                 
4хв
Вступне слово вчителя, підготовка дітей до сприйняття нового матеріалу за допомогою цікавої сторінки «А чи знаєте ви що…»
Основний етап уроку


ІV. Повідомлення теми та цілей уроку
1хв
Повідомлення теми, цілей уроку

1. Ознайомлення і пояснення нового матеріалу.

7хв
Бесіда вчителя з використанням слайдів презентації
Робота з підручником «Сходинки до інформатики» 2 клас.
2. Усвідомлення прочитаного матеріалу.


3хв.
Бесіда з учнями
V. Хвилинка відпочинку
1хв
Загально розвиваючі вправи

VІ Підготовка до роботи за комп’ютером.
1. Пояснення вчителем завдання гри.
3 хв
Учні самостійно вибирають  з програми навчально-розвивальну гру-тренажер
2. Практична робота за комп’ютером.

2хв
Тренувальні вправи за клавіатурою
3. Комп’ютерна програма
«Кіт риболов»
Закріплення нових знань
9хв
Виконання практичної роботи за комп’ютерами
VІІ. Фізхвилинка для очей.
1хв
Вправи для очей

Заключний етап уроку


VІІІ. Робота на індивідуальних картках.
3хв
Форма: самостійна робота
ІХ. Підсумок  уроку
2хв
Систематизація отриманих знань.



Зміст уроку

І.Організаційний момент уроку.
Ось і пролунав дзвінок.
Нова тема, цікавий урок.
В інформатику зробимо ще один крок.
Навчимось на панелі завдань мови вибирати.
Грамотно з клавіатурою працювати.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
       Учень, котрий працює за комп’ютером є … (користувачем)
1. Завдання для учнів.
На робочому столі відшукайте ярлик «Сходинки до інформатики», виділіть і відкрийте електронну книгу «Як поводитися з  компютером».
Уважно розгляньте малюнки і  прочитайте всі правила поведінки за комп’ютером.
       За робочими столами вчитель проводить з учнями бесіду «Як правильно поводитись за комп’ютером».
2. Повторення теми «Як правильно вимкнути комп’ютер».
    Бесіда з учнями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Первинне сприймання нового матеріалу про розміщення і призначення клавіш на клавіатурі.
Розповідь вчителя.
Клавіатура використовується для введення тексту і команд.
Зовні клавіатура — це плоска панель з клавішами. Вона сполучається із системним блоком за допомогою спеціального кабелю.
Зверніть увагу: клавіші розміщені кількома групами. Найбільша група клавіш — це алфавітно-цифрова. На кожній клавіші трьох нижчих рядів розміщено по дві букви: латинська та кирилиця.
Кирилиця — це алфавіт слов'ян. Його створили брати Кирило та Мефодій.

На честь молодшого брата Кирила алфавіт назвали кирилицею. Українці, росіяни, білоруси, болгари в основі свого алфавіту мають кирилицю.
У верхньому ряді цієї групи клавіш розміщені цифри. На деяких з них ви можете помітити розділові знаки (крапка, кома, знак оклику, двокрапка тощо) та математичні символи (плюс, мінус, знак рівності тощо).
Наприклад, на одній з клавіш цієї групи написані дві літери: Д (буква українського або російського алфавіту — кирилиці) і L (буква англійського алфавіту — латиниці). Яка ж буква відобразиться на екрані монітора, коли ми натиснемо цю клавішу. Це залежить від того, який алфавіт встановлено.
          Отже, слід бути дуже уважним. Розпочинаючи роботу, зверніть увагу на індикатор мови. При завантаженні комп’ютера на клавіатурі автоматично підключається латиниця. А це означає, що на екрані відобразиться буква L. Для того, щоб перейти в режим кирилиці, тобто, щоб на екрані відобразилась буква Д, потрібно на клавіатурі натиснути спеціальні клавіші(комбінацію клавіш Shift+ Ctrl).
Ці клавіші, які встановлюють потрібний  мовний режим роботи .
ІV Повідомлення теми і цілей уроку «Знайомтесь – клавіатура».
1. Робота з підручником «Сходинки до інформатики» 2 клас.
Ознайомлення з новим матеріалом.
 
Ланцюжкове читання тексту.

2. Усвідомлення прочитаного матеріалу.
– Яку роль при роботі з комп’ютером відіграє клавіатура?
– Це пристрій введення чи виведення інформації?
– Що розташоване на поверхні клавіатури?
– Чи однакові за розміром клавіші?
– Що потрібно зробити, щоб вводити слова українською мовою?
– Яка найбільша клавіша на клавіатурі?
– Якою клавішею можна робити пропуски між словами?

V. Хвилинка відпочинку.
Учні виконують рухові вправи
З-за комп’ютера встаєм, лінькам волю не даєм.
Руки вгору, руки вниз , на сусіда подивись.
Руки вгору, руки вбоки, до парт зробили 4 кроки.
Всі присіли – усміхнулись, до роботи повернулись.

VІ. Практична робота за комп’ютером.
      Комп’ютерна програма « Кіт риболов»
На робочому столі відшукайте ярлик «Сходинки до інформатики»,
виділіть і відкрийте навчальну програму « Кіт риболов»
Діти самостійно знаходять і відкривають програму.
Пояснення вчителем завдання гри.
Ви допоможете коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже вам, де саме знаходиться потрібна клавіша.
Зверніть увагу на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи, які клавіші ви натискає.
Даю дітям можливість просто “погратись” з клавіатурою — натискати літери, дивлячись лише на екран, спробувати знаходити пальцями задумані літери, не дивлячись на реальну клавіатуру.
 Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру (або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, коли натиснути Shift.
Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним — її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift, яку учень помилково тримає натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.
Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші Shift зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавішу натиснути. Аналогічним чином клавіатура реагує на перемикання режиму CapsLock та на зміну розкладки.
  Під час пояснення гри діти практикуються на клавіатурі.
Програма має 7 рівнів, які послідовно змінюють один одного.
Рівень 1. (4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри. Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.
Рівень 2. (4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри. Рибка  упливає за екран, якщо учень помилково натискає не ту клавішу.
Рівень 3. (6 символів). Тільки великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift. Чутливості до помилок немає.
Рівень 4. (6 символів). Великі та маленькі літери вводяться почергово. Рибки чутливі до помилок.
Рівень 5. (6 символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок немає.
Рівень 6. (10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації. Чутливість до помилок. Обмеження часу: рибка не повертається, пропливає повз гачок тільки один раз.
Рівень 7. Введення одного з заохочувальних слів: “Чудово!”, “Молодець!”, “Вітаю!”, “Добре!”.


Наприклад:

VІІ. Фізхвилинка для очей.
Сонце спить, небо спить,
Навіть вітер не шумить (очі закрили долонями)
Рано-вранці сонце встало (відкривають очі й піднімають голови)
І проміння всім послало.
(Піднімаються на носочки, руки підносять вгору, розводять руки в сторони)

VІІІ. Робота на індивідуальних картках.
За робочими столами учні самостійно заповнюють картки на повторення вивченого матеріалу.

         З’єднай символи у кружечках із відповідними клавішами або сполученнями клавіш


 










ІХ. Підсумок уроку
 – З яких частин складається комп’ютер?
– З якою складовою комп’ютера ми працювали  на уроці?
– Скільки клавіш розміщено на клавіатурі з позначками  Shift; Ctrl; Enter?
– Чи можна застосувати при роботі одночасно дві клавіші(комбінацію клавіш)?
– Що вам на уроці сподобалось найбільше?
         Отже, діти, вчитись і отримувати знання – це зараз ваш основний обов’язок .І в процесі навчання роботи за комп’ютером і навчальними програмами будуть виникати труднощі.
Але слід пам’ятати, що :
Освіта – світло!
Ви запам’ятайте!
У школі добре вчіться,
І наполегливо трудіться.
Знання потрібні для життя,
Для України майбуття…



Список використаних джерел.

1. Г.В. Ломаковська, Ф. М. Рівкінд, Й. Я. Ривкінд, Г.О. Проценко –   Підручник «Сходинки до інформатики» 2клас. – стор.33;
2. Рівкінд Ф.М  – Основи комп’ютерної грамотності  - Київ: Видавництво «Гроно», 1998р. – с.8-9,
3. Олексій Андрусич  «Сходинки до інформатики». Комплекс навчально-розвивальних програм для 2- 4 класів загальноосвітньої школи.




Немає коментарів:

Дописати коментар