четвер, 7 листопада 2013 р.

Тема. Ненаголошені голосні (е), (и), які перевіряються наголосом. Закріплення теми.


Тема. Ненаголошені голосні (е), (и), які перевіряються наголосом. Закріплення теми.
Цілі: повторити вивчене правило і перевірити здобуті знання на  практиці,як в усному так і в писемному мовленні; розвивати  вміння правильно добирати перевірні слова; виховувати в учнів культуру спілкування.

Обладнання: програвач, запис вірша «Вишиванка», опорна схема до    теми, сигнальні картки, алгоритми, довідники, перфокарти, роздатковий    
матеріал /картки для самостійної роботи/,   комп’ютер, комп’ютерні програми.

Література: Т.Ю. Горбунцова  “ Цікаві вправи та ігри на уроках рідної мови”.
                   Творчі завдання з української мови. Довідник для 1 – 4 класів.    
                    Орфографічний словник.

Зміст уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
– Поясніть, за яким правилом правопису у вправі ви перевіряли пропущені букви.
– Які спільнокореневі слова  ви дібрали?
Додатково.
У словах –сніги, сніговий –визнач корінь.
– Які це слова?
 Зміни або добери перевірне слово до слова  перо так, щоб ненаголошений склад став наголошеним.
ІІ. Каліграфічна вправа:
     ел – нижнє з’єднання;         веселий
     ит –верхнє з’єднання.        шити
     ев  – середнє з’єднання      дерево
    /Звернути увагу на правильність з’єднання букв на письмі./
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
      Мотивація навчальної діяльності учнів.
      Тема уроку: « Ненаголошені голосні (е),(и), які перевіряються наголосом.
                                Закріплення теми.
1.     За довідником  повторити і закріпити правило. /стор.15, №49/
2.     Навести на закріплення свої приклади.
Наприклад: кленовий – клен, межа – межі,
                    береги – берег, плече – плечі.
       Додатково:
    – Виділити закінчення у слові – веселий.
    – Назвати головні члени речення../ підмет і присудок/
   3.Звучить запис вірша « Вишиванка».
      Вірш на уважність.
   – Послухайте, визначіть і назвіть слова з ненаголошеними (е),(и), які    
      перевіряються наголосом за сигнальними картками.
   – Доберіть до визначених слів перевірні слова:
                             вишиванка –  вишити;
                             зелений – зелень;
                             вишитий – шити.

4.Словниковий диктант з елементами розвивального навчання.
   Біля дошки по черзі діти записують слова.
   Всі учні самостійно використовують алгоритм.
Завдання:
·        Запиши правильно слово.
·        Постав над словом наголос.
·        Усно зміни або добери спільнокореневе слово так, щоб ненаголошені голосні  (е), (и) стали наголошеними.
Медок, озимина, листок, озеро, дерев’яний, цеглина, ірис.
/ Мед, озима, листя, озера, дерево, дерева, цегла, ірис /
– Знайдіть «зайве» слово. /ірис/
– Поясніть, чому це слово «зайве»?
– Підкресліть самостійно в кожному слові першу букву.
– Складіть і запишіть  слово:  Молодці!

IV.Фізхвилинка під музичний супровід.
Раз – нагнулися вперед,
Два – нагнулися назад.
Вліво, вправо повернулись,
До товариша всміхнулись.
Три, чотири  – потягнулись
І на місце повернулись.


V. Закріплення набутих знань.
      Робота з підручником. Вправа №     , стор.  
    Прочитайте самостійно завдання до вправи.
    Виконайте вправу в зошитах.
 / Один учень виконує самостійно вправу біля дошки із зворотньої сторони./
– Індивідуальне завдання для чотирьох учнів на картках:
    Зразок
·        Встав пропущені букви.
·        До поданих слів добери перевірні слова так, щоб ненаголошені (е),(и)
стали наголошеними.
Ст…пи –  …,                      д…мок – …,
ж… ття    …,                   в…сло – …,
з …мовий – …,                  б…реги –…,
гл…бина – …,                    к…лимок – … .
·        Зроби звуко – буквений аналіз підкресленого слова.

Учні  проводять  взаємоперевірку виконаної вправи.
Виправляють знайдені помилки, виставляють бали.
Додатково.
– Знайди зайве слово: вода, водичка, водій, водяний, водний.
     – Поясни значення цих слів.
       Визнач корінь у словах.


VI. Робота з перфокартами. Перевір себе.
      Учні самостійно вставляють пропущені букви у словах:
      В…сло, кр...ло, л…сток, з…лений, б...рег, з…рно, з…мля, гр…чаний.
VII. По варіантах складіть речення із складів.
        1в. Ве, ка, ли, ба, вер, ко, низь, лась, ли, хи, до, ди, во.
        2в. Вес, в, са, ною, ду, зе, за, ле, ли, ні, ре, де, ва.
       /Велика верба низько нахилилась до води.
        Весною в саду зазеленіли дерева./
        По варіантах доберіть  перевірні слова до підкреслених слів у реченні.
        1в.Велич, верби, низь, хилиться.
        2в. Весни, зелень, зелений, дерево.
VIII. Робота за комп’ютером.
Курс «Сходинки до інформатики»
        Навчально – розвивальна гра « Незнайко на містку».
        Додаток №1
ХІ. Підсумок уроку.
   – Над якою темою уроку ми сьогодні працювали?
      Наведіть приклади.
   – Що найбільше вам запам’яталося на уроці?
Х. Домашнє завдання.
     Утворити  якнайбільше нових слів  від слова  дисципліна.




Незнайко на містку


Мета програми — закріплення в ігровій формі правил правопису, вивчених дітьми на уроках української мови, а також ознайомлення з написанням складних слів.
Для того, щоб Незнайко перейшов на інший берег, учень повинен полагодити місток, обравши потрібну колоду. Таким чином в ігровій формі учень вставляє пропущені літери у слова. Якщо він помилився, колода не витримує, і Незнайко падає з містка. Учню знову пропонується це завдання, доки він не вкаже правильну літеру. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери — тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.
За один сеанс гри учень повинен виконати 12 вправ. Після їх виконання програма повідомляє кількість зроблених учнем помилок.
Ця програма не має прихованого меню, але її база слів також є відкритою для редагування. Програма зчитує слова з файлу “Незнайко.ini”, який знаходиться в тій самій папці, що й сама програма. Ви можете відкрити цей файл, двічі клацнувши на його піктограмі у провіднику Windows. Скоріше за все, він відкриється у текстовому редакторі “Блокнот” (“Notepad в англ. версії). В такий спосіб можна відкривати для редагування й “ini- файли інших програм.
Кожен рядок файлу “Незнайко.ini” повинен містити два слова, розділені пропуском. Перше — правильне написання слова, друге — слово з помилкою. Ви можете надрукувати не одну, а дві, або навіть три літери у другому слові неправильно. Для кожної з відмінностей між першим та другим словом програма запропонує учню вибір.






Немає коментарів:

Дописати коментар